W krainie smaków


Jak się okazuje, wabić i nęcić można nie tylko obrazem. Doskonale sprawdza się silne oddziaływanie na różne zmysły, w tym węch i zapach. Jest to fakt wykorzystywany w wielu przypadkach przez różnorodnych twórców promocji i poczęstunków reklamowych, w których główną rolę odgrywają słodycze. Różne słodycze – cukierki, ciastka, krówki reklamowe. Skupimy się na krówkach jako na dość reprezentatywnym przykładzie oferującym potencjalnemu odbiorcy doskonały smak i zapach, który od razu może skojarzyć się z danym produktem.
Poczęstunki służące reklamie bywają połączone z jakimś zaplanowanym wydarzeniem, typu impreza w klubie, w firmie, wdrożenie nowego produktu, targi handlowe, odczyt itd. Wykorzystanie takiego wydarzenia gwarantuje naturalne zaprezentowanie gościom smacznego dania wybranego rodzaju, najlepiej zaopatrzonego w dane pozwalające zidentyfikować producenta, czyli jakieś nadruki na opakowaniach, logo, dane teleadresowe itd. Krówki reklamowe mogą mieć różne rozmiary, ale w większości przypadków na ich powierzchni zmieści się też niewielki znak wytłoczony podczas produkcji. Zadbanie o takie detale to bardzo ważny krok do podniesienia skuteczności wszystkich działań promocyjnych. Cała reszta skupia się wokół jakości, odpowiedniego zaprezentowania i podania krówek osobom znajdującym się w pomieszczeniu. Dzięki niedużym rozmiarom cukierków jako takich, krówki mogą znajdować się po kilka w jednym opakowaniu, stąd można raczyć się ich smakiem wiele razy. Często także są dostępne w ogólnym punkcie podczas spotkania, albo roznoszone na tackach czy talerzach i podawane poszczególnym gościom. Smak krówki stanowi silny i przyciągający bodziec, możliwe jest też ich strategiczne, przemyślane użycie. Jeśli goście znajdują się w dużym wnętrzu i mogą tam oglądać też np. szczegóły oferty, różne produkty, dowiadywać się o nowościach, warto połączyć najbardziej istotne punkty z atrakcyjną ekspozycją z krówkami w roli głównej. Chcąc oddać się przyjemności jedzenia, osoby podążą jakby za wewnętrznym głosem właśnie tam, gdzie być może przy okazji uzyskają niezbędne dla sukcesu promocji informacje albo też będą mogły coś kupić. Odpowiednio podane krówki konsumuje się w spokojny sposób, żeby uniknąć pobrudzenia się smakołykiem lub też zbytniego zaklejenia ust (ten efekt podobno jest typowy dla większości krówek produkowanych z jak najwyższym naciskiem na jakość). Można to wykorzystać do przedstawienia w tym czasie kilku istotnych treści, wyświetlenia filmu reklamowego bądź wygłoszenia odczytu. Połączenie miłych wrażeń płynących z konsumpcji oraz przekonania o wiarygodności przekazu słownego może skutkować pojawieniem się głębszego zainteresowania ofertą firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *