Przyciąganie klientów do nowego biznesu, który ma okazać się konkurencyjny, trzeba rozpocząć jeszcze zanim zdąży on dobrze wystartować. Pierwsze dni działalności firmy są najczęściej bardzo znaczące, mogą dużo powiedzieć na temat możliwego grona zainteresowanych osób, ale nie zawsze trzeba od razu wyciągać wnioski. Wiadomo, na samym początku trwa walka o pozycję, stąd też prowadzi się intensywne kampanie reklamowe z wykorzystaniem przeróżnych środków i często przez początkowy okres duża ilość produktów oferowanych jest albo za darmo, albo też jako dodatkowy sposób na zachęcenie różnych osób do pozostania lojalnymi i stałymi klientami. Stosuje się na przykład czekoladki reklamowe w formie stałych ekspozycji, z których mogą korzystać zainteresowani na przykład podczas codziennego odwiedzania firmy. Poczęstunki tego rodzaju nakazują myśleć, że klient jest kimś ważnym, dba się o zaspokojenie jego potrzeb, zachęca do jeszcze bardziej częstych odwiedzin. Co jakiś czas można także liczyć na niewielkie prezenty, czekoladki reklamowe w pudełku bądź inne podobne produkty, gadżety o sporej funkcjonalności pasujące do profilu firmy i wiele innych.
Każde takie działanie generuje koszty, ale w ogólnym podsumowaniu wcale nie są one znaczące. Warto zauważyć, że zyski z zachęcenia, przyciągnięcia klientów mogą szybko stać się duże, zwłaszcza jeśli oferta firmy przyjęła się i konkurencja została przynajmniej lekko w tyle. Chcąc utrzymać taki stan rzeczy, warto nie rezygnować ze starań i miłych gestów. Oferowanie zbyt dużej ilości darmowych rzeczy nie jest zbyt mądrym posunięciem, ale stałe czy też regularne poczęstunki, bonusy dla najbardziej wiernych klientów, cukierki reklamowe ustawione w kilku miejscach np. na korytarzach czy w biurach mogą sprawić cuda. Tak samo czekoladki reklamowe udostępniane mniejszymi lub większymi seriami z różnych okazji, związanymi np. z rocznicą otwarcia firmy, przyjęciem nowych pracowników i z wieloma innymi wydarzeniami mogą stać się elementem informującym klientów o tym, że są dla przedsiębiorstwa bardzo ważni. Takie miłe gesty będą doceniane zwłaszcza w przypadku, gdy otrzymają atrakcyjną oprawę, czyli zawsze będą to produkty najwyższej jakości, efektowne i przygotowane tak, by zaspokoić możliwe potrzeby klientów. Oczywiście ekspozycja taka nie może być zawsze taka sama, odwiedzające firmę osoby będą tym znudzone, mogą też odnieść wrażenie, że tak długo leżące słodycze są już nieświeże. Zmiany zawsze kojarzą się z jakimś świeżym pomysłem, więc funkcjonują też jako element przekonujący kogoś o nowych ideach, jakie wdraża firma w celu jeszcze lepszego wykonywania przyjętych obowiązków.