Szukając najciekawszych możliwości zareklamowania swojego produktu lub usługi, niejednokrotnie jesteśmy zmuszani do stosowania naprawdę dużej oryginalności – czasy mamy takie, że praktycznie wszystko „już było”, trzeba szukać i kombinować, ewentualnie wdrażać sprawdzone rozwiązania w nowszej i odświeżonej wersji. W reklamie stosuje się też mocne, wyraziste efekty, często gra się kształtem, kolorem, ewentualnie też dźwiękiem bądź aktywnym wykorzystaniem tekstu (hasła reklamowe, cytaty, treści marketingowe).
Żeby nie starać się na darmo, trzeba od razu zakładać osiągnięcie sukcesu z wykorzystaniem wszelkich możliwości, dlatego stosowana reklama powinna być od razu przygotowana wyjątkowo dobrze, starannie i zapewniać dużą oryginalność. Przed przygotowaniem reklamy sztab wykształconych kierunkowo specjalistów analizuje rynek pod kątem potrzeb i popytu, jak również możliwości firmy właśnie w tym kontekście. Wybór reklamy to kolejny etap tego procesu. Twórcy często inspirują się tym, co już było i się sprawdziło, ale niekoniecznie w tej samej formie. Wiedząc na przykład, że skuteczna reklama powinna zagrać kształtem i kolorem, proponują oni… balony z nadrukiem, które mogą od razu rzucić się w oczy konkretnym osobom znajdującym się w grupie docelowych odbiorców. Tak – balony reklamowe są wyjątkowo skuteczną i sprawdzającą się formą promocji, ponieważ charakteryzują je niewątpliwe zalety wiążące się z silnym oddziaływaniem na zmysł wzroku. Kolorowe, o ciekawym kształcie balony i baloniki, większe i mniejsze, naprawdę dają się zauważyć. Wystarczy wyobrazić sobie jakąś paradę czy coś w podobnym stylu, z ogromną liczbą uczestników, gdzie każdy może kupić dla siebie balon w wybranym rozmiarze. Reklama na balonie zależy częściowo od możliwości jego powierzchni, ale zawsze przecież zamiast wpisywania długiego tekstu można skorzystać tylko z logo firmowego. Balony z nadrukiem bywają tak fajną formą promocji, jak różne gadżety przydatne w biurze bądź poza nim, do tego podobają się również młodszym osobom. Nadruk ukazuje się w pełnej okazałości po nadmuchaniu balonu, przy czym im większy jego rozmiar, tym lepiej można skupić się na treści reklamy. Balony reklamowe przywiązywane są często w różnych punktach miasta zamiast typowych szyldów bądź podobnych rozwiązań, gdyż są po prostu ciekawsze. Owszem, ich efektowność może być pewną przeszkodą, o ile nie zostaną dobrze przymocowane, bo ktoś może je zabrać do celów rozrywkowych (chociaż i to będzie być może dobrą reklamą).