Jak robi się słodkie gadżety marketingowe.

Cukierki, ciastka i inne słodycze wykorzystywane do celów marketingowych są obecne w coraz większej liczbie firm, mało która z nich zajmuje się jednak ich samodzielnym przygotowywaniem. To zadanie jest najczęściej powierzane agencjom reklamowym specjalizującym się w produkcji tego rodzaju oryginalnych gadżetów.


Agencje nie wytwarzają oczywiście słodyczy samodzielnie, ale kupują je od producentów. Ich zadaniem jest wyłącznie stworzenie opakowania. Czym powinno charakteryzować się dobre opakowanie cukierków czy ciastek reklamowych? Przede wszystkim powinno przyciągać uwagę i być atrakcyjne dla oka. Słodycze reklamowe są wykorzystywane nie tylko na spotkaniach biznesowych, ale także na przykład na targach, gdzie o uwagę potencjalnych klientów walczy wiele firm. Standardem jest umieszczanie logo firmy na opakowaniu. Może się na nim znaleźć także niewielka grafika oraz dane kontaktowe firmy.


Firmy zlecające wykonanie słodyczy reklamowych mają najczęściej dwa wyjścia – samodzielnie zaprojektować opakowanie lub zdać się na doświadczenie i umiejętności grafików zatrudnianych przez agencję reklamową. Podczas projektowania opakowania należy zwrócić uwagę w szczególności na to, by najważniejsze elementy – na przykład logo marki – znalazły się w najbardziej widocznym miejscu. Trzeba też pamiętać o tym, że cukierki są najczęściej niewielkie, więc nie ma sensu umieszczać na opakowaniach grafik ze szczegółowymi detalami, należy też zadbać o to, by czcionka tekstu miała odpowiednią wielkość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *