Słodycze w firmowych opakowaniach z logo mają z założenia służyć wyróżnieniu się firmy, na przykład podczas spotkań, konferencji czy targów. W jaki sposób jednak osiągnąć ten efekt, gdy cukierki reklamowe i inne tego typu gadżety pojawiają się już w niemal każdej firmie? Sposobem na to jest nadrukowanie oryginalnych treści na opakowaniach słodyczy.
Standardem są obecnie słodycze z logo firmy i krótką notką z danymi adresowymi. Nie jest to oczywiście błędem, ponieważ taka forma służy zwiększaniu rozpoznawalności marki. W sytuacji, gdy większość opakowań cukierków czy batoników wygląda w ten sposób, warto pójść o krok dalej. Jakie treści mogą znaleźć się dodatkowo na opakowaniach? Może to być chwytliwe hasło reklamowe, najlepiej takie, które nawiązuje do przyjemności płynącej z jedzenia słodyczy, a jednocześnie pasuje do charakteru firmy. Dobrze jest też pomyśleć, do jakich celów będą wykorzystywane słodycze. Jeśli mają na przykład służyć jako prezenty świąteczne, można pokusić się o zamieszczenie na nich krótkich życzeń.
Trzeba oczywiście pamiętać, że przestrzeń na opakowaniu jest ograniczona, zwłaszcza jeśli chodzi o cukierki, dlatego nie sprawdzą się tam zdjęcia z dużą ilością szczegółów czy długie teksty pisane małą czcionką. Nieco większe pole do popisu mają ci, którzy wybierają jako gadżety reklamowe dla swojej firmy ciastka, tabliczki czekolady czy bombonierki. Tutaj można się już pokusić nawet o krótki opis firmy czy inny przekaz marketingowy.