Stosowanie słodyczy jako gadżetu reklamowego to pomysł wart rozważenia w każdej firmie, tym bardziej, że nie wiąże się to z dużymi kosztami. Jak dokładnie kształtują się ceny ciastek, cukierków czy lizaków reklamowych na rynku?
Przeglądając strony agencji reklamowych można zauważyć, że ceny słodyczy reklamowych są najczęściej podawane jednostkowo lub za kilogram. Koszt jednego cukierka to około 20 groszy, jednak ta kwota niewiele mówi osobie, która jest zainteresowana słodyczami w większych ilościach, odpowiadających potrzebom marketingowym firmy. Znacznie łatwiej jest przeliczać koszty, gdy ceny są podawane za kilogram. Nie różnią się one znacząco od cen standardowych cukierków sprzedawanych w sklepach. Średnie ceny to około 20 zł za kilogram.
Podane kwoty należy traktować jako umowne, ponieważ w większości przypadków podlegają negocjacjom. Faktyczny koszt zakupu słodyczy reklamowych zależy od tego, w jakich ilościach są kupowane. Cukierki reklamowe lub inne gadżety często są zamawiane w ilościach hurtowych, nawet po kilkanaście czy kilkadziesiąt kilogramów. Może się to wydawać przesadą, jednak takie słodycze cieszą się ogromną popularnością na firmowych imprezach czy targach. Cena będzie zależała także od tego, ile pracy musi włożyć agencja reklamowa w przygotowanie grafik na opakowanie. Klienci mają najczęściej do wyboru dwie możliwości: przygotować grafiki samodzielnie według wytycznych agencji albo zlecić ich przygotowanie agencyjnym grafikom. Wybór tej drugiej opcji podnosi oczywiście koszt przygotowania słodyczy reklamowych.